Philean Consult SRL este o firma de training si consultanta infiintata in sept. 2005. Cum inceputul a fost dificil, activitatea propriu-zisa a demarat doar in iulie 2006.
Domeniul principal de activitate este imbunatatirea continua a performantelor unei organizatii, ca urmare a parcurgerii in trei pasi:
1. analiza situatiei existente si identificarea metodelor potential utile
2. sinteza elementelor utile specifice unuia mai multor sisteme de management si crearea unei solutii integrate specifice pentru rezolvarea problemelor
Principalele servicii oferite:
- Training pentru:
▫ Dezvoltarea sistemului de management: Lean Manufacturing,
TQM, TPM
▫ Managementul proiectelor
▫ Rezolvarea creativa a problemelor
▫ Managementul schimbarii
▫ Managementul riscului
▫ Managementul cunostintelor
▫ Dezvoltarea competentelor sociale ale managerilor (empatie,
lucru in echipa, motivare, rezolvarea conflictelor, leadership,
coaching, mentoring)
- Consultanta pentru:
▫ Identificarea problemelor curente ale organizatiei si a
prioritatilor de actiune
▫ Alegerea unei strategii de imbunatatire
▫ Stabilirea unui plan de imbunatatire, prin sinteza unor elemente
specifice mai multor metode: TQM,
Lean Manufacturing, Kaizen, Modelul European de Excelenta,
TPM, IIP, responsabilitate sociala
▫ Aplicarea unor actiuni de imbunatatire.
Raspunsul meu:
In cei peste 10 ani de experienta ca trainer si consultant, am pus de nenumarate ori aceasta intrebare managerilor si patronilor de firme pe care i-am cunoscut: "Care este ratiunea de a fi a unei afaceri?". Peste 99 dintre cei chestionati au raspuns: PROFITUL!
De obicei intrebarea mea urmatoare este: "Atunci de ce credeti ca exista afaceri in domenii care nu asigura profit maxim? De exemplu, se stie ca profitul cel mai mare posibil se obtine in zonele negre sau gri ale pietei, sau din comercializarea de produse ilegale: droguri, trafic de persoane, etc. ". Cind pun aceasta intrebare, simt imediat privirile dezaprobatoare si raspunsurile acide sau furioase sint cu greu reprimate. Mi se aduce aminte ca exista legi, moralitate, etica, simtul responsabilitatii, . Este evident ca au dreptate. Dar eu le mai pun de obicei inca o intrebare: "Care credeti ca este motivul motivul pentru care oameni celebri de afaceri s-au retras la un moment dat din domeniul care i-a consacrat, in plina glorie, si s-au indreptat spre actiuni filantropice, de cercetare sau de cultura (exemple arhicunoscute ar fi George Soros sau Bill Gates)?". Multi imi spun ca s-au saturat de bine, altii nu pot intelege cum cineva renunta de buna voie la putere, altii imi cer timp sa se mai gindeasca, .
Raspunsul meu la prima intrebare este ca o afacere porneste atunci cind un intreprinzator doreste sa-si satisfaca o anumita necesitate, la un moment dat. Un intreprinzator de succes porneste o afacere atunci cind vrea sa schimbe ceva in viata sa, fie ca are o idee care i se pare stralucita, fie cind este nemultumit de ceva si simte ca este cazul sa faca ceva nou. Bineinteles ca exista si situatia in care unele afaceri pornesc pentru ca unii se simt obligati sa faca o schimbare (de exemplu un somer care, negasindu-si un nou loc de munca , este nevoit sa injghebeze o afacere). Dar chiar si in acest caz, aceasta solutie nu este aleasa decit de cei care vor, nu de toti cei care sint nevoiti, asa ca si aceasta situatie se incadreaza pina la urma in prima categorie de motive. Iar domeniul in care cineva incepe o afacere este strict legat de ceea ce-i place celui care o initiaza. Fie ca stie si ii place sa faca ceva anume, fie ca este un inovator perpetuu si un spirit aventuros si vrea sa stie si sa incerce tot ceea ce se poate.
Daca facem o paralela cu piramida trebuintelor lui Maslow, obtinerea profitului este conditia esentiala pentru viabilitatea unei afaceri, dar nu este scopul afacerii decit pe perioada necesara satisfacerii necesitatilor "fiziologice" ale unei intreprinderi. Odata atins nivelul de profit ce permite functionarea intreprinderii, alte necesitati trebuie satisfacute pentru a mentine interesul celui care a pornit afacerea. Iar atunci cind nu ii mai place ceea ce face, se retrage si isi gaseste o alta ocupatie, care de obicei, in logica dezvoltarii, se regaseste spre virful piramidei necesitatilor.
Astfel, raspunsul meu este ca profitul este un mijloc prin care se poate atinge scopul, nu un scop in sine. Iar scopul unei afaceri este sa faca placere celui care a initiat-o, sa-i satisfaca necesitatile, dorintele si asteptarile, astfel incit sa fie motivat sa continue. Iar pentru mine placerea inseamna ceea ce te face sa te simti bine.
3. acompanierea firmei interesate pe parcursul aplicarii solutiei specifice agreate. |